Dukan-elv

Nyitó szakasz — támadás a kilók ellen

A „tiszta fehérjekúra” szakasza, amivel azonnal látványos sikert lehet elérni, gyakorlatilag ugyanolyan gyors fogyást eredményez, akár a böjt vagy a fogyókúrás italporok, de azokkal ellentétben nincs semmilyen kellemetlen mellék­hatása.

Lépegető szakasz — az ideális súly eléréséig

A „fehérjéket váltogató diéta” szakasza lassabb és hossza­dalmasabb. A tiszta fehérjekúra napjait pihenőkkel szakít­juk meg, amikor fehérjét + zöldséget fogyasztunk. A lépege­tő szakasz a vágyott testsúly eléréséig tart.

Megszilárdító szakasz — az ideális súly megtartásá­ért

Az elért testsúly megszilárdításának szakasza segít megelőz­ni a jojóeffektust, miszerint a test minden gyors fogyás után elképesztő sebességgel igyekszik visszaszerezni az elveszített súlyt. Nagyon kényes időszak ez, időtartama pontosan meg van szabva: leadott kilónként tíz nap.

Fenntartó szakasz — az ideális súly megőrzéséért

Végül a legfontosabb, a fenntartó szakasz, amely három egyszerű biztonsági szabályon alapul ezeket feltétlenül be kell, és könnyedén be is lehet tartani, hogy megőrizzük az el­ért ideális súlyt. Életünk végéig heti egy alkalommal, mond­juk csütörtökön, tiszta fehérjenapot kell tartanunk, örökre el kell felejtenünk a liftet, és mindennap meg kell ennünk há­rom evőkanál zabkorpát. A három parancs, bár szigorú, de egyértelmű és hatékony, s könnyedén betartható akármi­lyen hosszú ideig.

 Részlet Dr. Pierre Dukan: A Dukan-diéta című könyvből

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *